سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

اشکال بلفاریت

مقصر اصلی بروز بلفاریت عبارتند از: عفونت های ویروسی تبخال نوع اول یا عفونت های باکتریایی ، واکنش های آلرژیک ، روزاسه آکنه ، شوره سر ، کنه ها یا شپش مژه.

 

براساس میزان التهاب ، می توان سه شکل متمایز از بلفاریت را طبقه بندی کرد:

 

زخمی: مقصر اصلی استافیلوکوک است ، بطور معمول با تشکیل آبسه های کوچک تا زمان تشکیل پوسته ها آشکار می شود. عفونت می تواند از قبل در دوره نوزادی منشأ یافته باشد ، اگر به درستی درمان نشود ، می تواند مکرر باشد و تا بزرگسالی ادامه یابد.

سنگفرشی یا سبورئیک: دلایل این بلفاریت مشخص نیست ، اما اعتقاد بر این است که بیشترین احتمال ابتلا به ورم ، قرمزی و روزاسه ، شوره سر و درماتیت سبورئیک است.

Hyperemic: علت دقیق تشخیص دقیق آن دشوار است و با ورم پلک یا چشم های بسیار قرمز و متورم ارائه می شود.

ممانعت

برای جلوگیری از بروز بلفاریت ، رعایت قوانین بهداشتی بسیار مهم است: همیشه دستان خود را بشویید و در صورت مشکوک بودن این التهاب ، مراقب استفاده از اشیاء افراد دیگر باشید.

 

خود را در معرض تابش خورشیدی با استفاده از عینک های محافظ قرار دهید.

 

پیروی از یک رژیم صحیح با خوردن میوه ، سبزیجات و پروتئین های لاغر همیشه مهم است. برای محدود کردن میزان مصرف کافئین ، قندها ، چربی های حیوانی که می توانند علائم ناشی از بلفاریت را تشدید کنند.

 

درمان

درمان بلفاریت به هیچ وجه ساده نیست ، در درمان سه جنبه مهم وجود دارد:

 

با پاکت های بابونه گرم ، روزانه به اندازه کافی از پلک ها تمیز کنید و حدود ده دقیقه روی پلک های بسته استراحت دهید تا سبوم انباشته شده در غدد اطراف چشم ها مایع شود و پوسته ها را نرم کنید.

ماساژ ملایم پلک ها با حرکات دایره ای به منظور ترشح ترشح غدد میبومیا.

چشم ها را با اشک مصنوعی روغن کاری کنید.

تمیز کردن دقیق پلک ها ، حداقل دو بار در روز ، از بین بردن پوسته ها ، باکتری ها و مقیاس های اضافی در لبه پلک با گاز پنبه.

در مورد بلفاریت زخم باید با استفاده از آنتی بیوتیک (پماد یا پماد) به مدت حدود ده روز در لبه پلک با مراقبت دارویی درمان شود.

در موارد اختلال عملکرد غده میبونیوم ، درمان سیستماتیک آنتی بیوتیک مبتنی بر تتراسایکلین ها لازم است.

در مورد بلفاریت همراه با سندرم خشکی چشم ، لنزهای تماسی و آرایش توصیه نمی شود و اشک مصنوعی چندین بار در روز توصیه می شود.

نحوه کاهش زمان بهبودی

برای کاهش زمان بهبودی ، پزشک چشم می تواند پمادهای آنتی بیوتیکی یا پمادهای چشمی را که داروهای اصلی برای درمان بلفاریت باکتریایی هستند ، تجویز کند ، در حالی که اگر علت آن عفونت قارچی یا قارچی باشد ، مناسب ترین راه حل ها ضد قارچ است. کتوکونازول ، همیشه موضعی.

 

در طول درمان التهاب درمانی ، تعلیق لنزهای تماسی توصیه می شود و جایگزین آن با عینک می شود.

 

اگر به بلفاریت مبتلا هستید توصیه می شود که چشم خود را مالش ندهید و لمس کنید.

 

هنگامی که آسیب شناسی به صورت خشن ظاهر می شود ، از قطرات چشم یا پمادهای چشمی بر اساس داروهای کورتیکواستروئیدی استفاده می شود که گاهی اوقات قادر به ایجاد مزایا و کاهش التهاب در مدت زمان کوتاه هستند.

 

با توجه به تمایل جدی به عود و مشکل جدی در بهبودی ، برای جلوگیری از ابتلا به بلفاریت لازم است به قوانین عمومی بهداشت احترام بگذارید: توصیه می شود دست های خود را بشویید. علاوه بر این ، برای کاهش التهاب پلک ، برخی از بیماران از مصرف روزانه امگا 3 به صورت روغن ماهی یا ماهی تازه (ماهی ، ماهی سالمون ، شاه ماهی ، ماهی خال مخالی) ایده آل برای مصرف حداقل دو بخش در هفته استفاده می کنند ، در حقیقت این ماده به سمت تعادل ترکیب غشای سلولی ، کاهش میل بدن به حالتهای التهابی مزمن.