سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

عوارض بوتاکس

اگر قصد برنامه ریزی و یا تلاش برای بچه‌دار شدن را دارید ، قصد شیر دادن دارید یا حتی در حال شیردهی هستید ، نباید تزریق بوتاکس انجام دهید. بهتر است ایمن باشید و همیشه می توانید بعداً بوتاکس داشته باشید.

 

بوتاکس چگونه کار می کند؟

یک چین و چروک در پوست به طور معمول عمود بر عضله منقبض شده مستقر در زیر آن تشکیل می شود. به عنوان مثال ، عضله پیشانی یک عضله عمودی است و هنگامی که منقبض می شود (مانند زمانی که ابروهای خود را بالا می برید) ، خطوط تشکیل شده (چین و چروک) افقی خواهد بود.

 

به همین ترتیب ، دو عضله که مسئولیت خطوط اخم هستند ، بین ابروها کمی به صورت افقی قرار گرفته اند ، بنابراین هنگام انقباض ، خطوط اخم عمودی ظاهر می شوند.

 

لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس به عضلات تزریق می شود ، جایی که باعث تحریک عصب به آن بافت ها می شود. فعالیت عضلانی که باعث ایجاد خطوط اخم می شود کاهش می یابد ، و ظاهری نرم تر حاصل می شود. بدون داشتن عضله منقبض شده در زیر آن ، چین و چروک شدن زمان سختی دارد.

 

آیا بوتاکس دردناک است؟

هر تزریق می تواند صدمه ببیند ، اما سوزن هایی که برای تزریق بوتاکس استفاده می شود بسیار اندک است ، بنابراین درد معمولاً حداقل است. 10-20 دقیقه قبل از تزریق محل ، می توانید با یک کرم بی حس کننده موضعی یا یک بسته سرد حسابی حسابی بزنید ، بنابراین در صورت وجود ممکن است احساس درد زیادی نکنید.

 

عوارض جانبی بوتاکس

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل درد در محل تزریق ، عفونت ، التهاب ، تورم ، قرمزی ، خونریزی و کبودی است. برخی از این علائم ممکن است نشان دهنده یک واکنش آلرژیک باشد. علائم دیگر آلرژی عبارت است از خارش ، خس خس سینه ، آسم ، بثورات جوش ، قرمز جوش ، سرگیجه و ضعف. در صورت بروز مشکلات تنفسی یا احساس ضعف یا سرگیجه سریعاً به پزشک خود بگویید.

 

همچنین خشکی دهان ، خستگی ، سردرد و گردن گزارش شده است.

 

ممکن است درباره عوارض جانبی دیگری نیز شنیده باشید ، مانند بی حسی ، افتادگی پلک ها ، اسپاسم عضلات یا پیچ خوردگی و مهاجرت ماده.

 

دلهره بودن به عنوان فقدان احساس جسمی در واقع با بوتاکس مشکلی ندارد ، زیرا بوتاکس بیهوشی نیست. تهی بودن به دلیل عدم توانایی در حرکت دادن عضله برای برخی از افراد مسئله ای است.

 

اسپاسم عضلانی در ناحیه تزریق بوتاکس در حالی که بوتاکس مؤثر است رخ نمی دهد. از همه اینها ، بوتاکس برای درمان اسپاسم های مرتبط با بلفارواسپاسم خوش خیم اساسی استفاده می شود.

اسپاسم خونریزی

فلج مغزی

فیبرومیالژیا

و اختلال مفصل گیجگاهی

 

این امکان وجود دارد که بوتاکس کمی فراتر از محل تزریق مورد نظر گسترش یابد و روی بافتهای اطراف تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، در صورت تزریق به پیشانی نزدیک به ابرو یا پلک فوقانی شما ، آنها ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند و ممکن است به طور موقت فروکش کنند.

 

بهترین پزشکان سایت های صحیح تزریق را برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند افتادگی پلک ها می دانند. دوز کوچک و بسیار متمرکز از دوز بوتاکس کمتر از یک دوز رقیق شده بزرگ از محل تزریق پخش می شود.

 

این مسئله بر اهمیت یافتن یک پزشک که تجربه طولانی در تزریق بوتاکس دارد ، تأکید می کند. همچنین ، اگر در مورد درمان های بوتاکس خود سؤال دارید ، پزشک شما کسی است که از ویژگی های رژیم شما می داند تا به بهترین نحو بتواند هرگونه واکنش یا نگرانی از شما را ارزیابی کند.

 

منبع : خانه سفید