سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

توصیه های بعد از لیزر موهای زائد

بلافاصله بعد از درمان لیزر موهای زائد باید از پوست خود محافظت کنید

1.       منطقه تحت درمان را از قرار گیری در معرض نور خورشید محافظت کنید. نور خورشید منطقه درمان شده را تحریک می کند و احتمالاً ناراحتی و قرمزی را تشدید کند. ساده ترین راه برای جلوگیری از این امر عدم قرار گرفتن منطقه تحت درمان در معرض تابش نور خورشید است. اگر به بیرون می روید ، مطمئن شوید که منطقه را با لباس پوشانده اید. اگر صورت خود را معالجه نمودید ، برای محافظت از آن در برابر آفتاب کلاه بپوشید.

از منابع اشعه ماوراء بنفش مصنوعی (مانند غرفه های برنزه) باید جلوگیری شود، تا زمانی که پوست کاملاً بهبود یابد و تمام ناراحتی ها ، تورم و قرمزی از بین برود.

حداقل 2 هفته بعد از لیزر باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب جلوگیری شود ، اما برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند 6 هفته از آفتاب پرهیز کنند.

از ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که اغلب کرم ضد آفتاب را مجدداً استفاده می کنید ، به خصوص اگر پوست را مرطوب یا عرق کرده اید.

 

2.       از قرار گرفتن در معرض پوست خود در برابر منابع گرما خودداری کنید تا زمانی که کاملاً بهبود یابد. عمل لیزر با استفاده از گرما برای از بین بردن فولیکول های مو کار می کند. قرار گرفتن در معرض منطقه تحت درمان با گرمای اضافی باعث افزایش تحریک پوست می شود. آب گرم ، سونا و اتاق های بخار باید حداقل 48 ساعت پس از تصفیه پرش کنند.

می توانید منطقه تحت درمان را حمام کنید. با این حال ، شما باید به آب خنک یا گرم بچسبید تا به منطقه کمک کند تا در اسرع وقت بهبود یابد.

 

3.       حداقل 48 ساعت بعد از درمان از ورزش شدید خودداری کنید. بالا بردن دمای بدن از طریق ورزش نیز می تواند منطقه درمان شده را تحریک کند. قبل از ورزش شدید حداقل 48 ساعت صبر کنید.

ورزش ملایم مانند پیاده روی اشکالی ندارد. فقط سعی کنید از گرمای بیش از حد جلوگیری کنید.

 

انتخاب و استفاده از محصولات مناسب پس از لیرز

1.       محل درمان شده را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. مهم است که پوست خود را تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن ناحیه باید از یک پاک کننده ملایم یا پاک کننده ای استفاده کنید که برای پوست های حساس طراحی شده است. شما می توانید به طور عادی حمام یا حمام کنید ، فقط مطمئن شوید که دمای آب خنک باشد.

می توانید منطقه درمان شده را 1-2 بار در روز بعد از درمان بشویید. اگر بیشتر شستشو دهید ، ممکن است قرمزی یا ناراحتی را افزایش دهید. بعد از 2-3 روز ، اگر قرمزی از بین رفته است ، می توانید به روال طبیعی پوست خود برگردید.

 

2.       یک مرطوب کننده را برای پوست های حساس انتخاب کنید. بعد از لیزر موهای زائد ، پوست شما نسبت به حالت طبیعی حساس تر خواهد شد. همچنین احتمالاً خشک خواهد شد ، به خصوص که بهبود می یابد. استفاده از مرطوب کننده ای که برای پوست حساس در ناحیه تحت درمان طراحی شده است ، احساس خشکی را کاهش می دهد بدون اینکه باعث تحریک بیشتر شود.

پس از درمان اولیه ، می توانید در صورت لزوم 2-3 بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید. فقط مراقب باشید که آن را به آرامی بکارید. منطقه مالیده شده را با مالیدن بیش از حد تحریک نکنید.

از یک مرطوب کننده غیر Comedogenic استفاده کنید. این کمک خواهد کرد تا منافذ پاک شود و بهبود را بهبود بخشد.

 

3.       از آرایش و محصولات پوستی خشن خودداری کنید. اگر موهای صورت خود را برداشته اید ، نباید از آرایش استفاده شود زیرا ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست شود. بهتر است بعد از درمان از کمترین محصول ممکن در صورت استفاده کنید.

بعد از 24 ساعت ، اگر قرمزی از بین رفته باشد ، می توان از آرایش استفاده کرد.

همچنین باید از داروهای موضعی صورت مانند کرم ضد آکنه خودداری کنید. بعد از 24 ساعت ، اگر قرمزی از بین رفته است ، می توانید دوباره از این محصولات استفاده کنید.

 

منبع: خانه سفید