سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

آزمایشات های قبل از کاشت مو

 

1.       از ورود به استخرها خودداری کنید. آب کلر دار می تواند منجر به عوارض جراحی شود. دو هفته قبل از Wading در آب کلرید صبر کنید. با این وجود می توانید 10 روز بعد از عمل جراحی در اقیانوس گشت بزنید. از سونای خشک و بخار نیز باید حدود یک ماه اجتناب شود.

 

2.       از قرار گیری در معرض نور مستقیم خورشید دور بمانید. پس از عمل باید هنگام بیرون رفتن ، سر خود را با کلاه یا سایر سر پوش های گشاد پوشش دهید. سه ماه اول پس از عمل زمان بسیار مهمی برای بهبودی پوست سر است و آفتاب سوختگی می تواند به نتایج عمل کاشت مو آسیب برساند.

در صورت بازدید از ساحل یا استخر ، زیر یک چتر آفتاب بنشینید.

اگر به بیرون از خانه می روید ، از یک کلاه نخی ، روسری یا بانداژ تمیز استفاده کنید تا ناحیه پیوند شده را از عناصر مضر محافظت کنید.

 

3.       از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. روز بعد از عمل ، شما هنوز هم از آرامبخشی هایی که در طول عمل جراحی دریافت کرده اید ضعیف هستید و در صورت تلاش برای ورزش ، می توانید به خود آسیب بزنید. ورزش هایی مانند بیس بال و فوتبال خطرات زیادی به سر وارد می کنند و بنابراین باید حداقل شش ماه پس از عمل از این کار خودداری کرد. پزشک شما ممکن است حداقل 10 روز پس از عمل ، اجتناب از فعالیتهای جنسی را توصیه کند. حتی بدون تماس مستقیم ، افزایش فشار خون به سر شما در حین انجام فعالیت بدنی شدید می تواند باعث خونریزی پیوند یا برش شود. حداقل سه هفته از فعالیت بدنی شدید جلوگیری کنید. ورزش هایی مانند اسکوات و بدمینتون می تواند گردن شما را سفت کند و منجر به زخم شدن یا عوارض بعد از جراحی شود.

چند روز پس از جراحی ، می توانید مشغول فعالیت های بدنی سبک مانند پیاده روی ، بلند کردن وزنه های بسیار سبک و بالا رفتن از پله ها شوید.

 

مراقبت طولانی مدت از کاشت مو

1.       با استفاده از محصولات مراقبت از مو ، موهای خود را ماساژ دهید. حداقل 4 هفته بعد از کاشت مو باید استفاده کردن از رنگ مو را ممنوع کنید. حداقل هفت روز بعد از عمل باید از آرایش کردن و استفاده از سایر مواد آرایشی خودداری کرد. وقتی از مواد آرایشی یا رنگ مو استفاده می کنید ، به خصوص برای اولین ماه بعد از کاشت مو بسیار ملایم باشید.

شانه زدن به آرامی خوب است ، اما بسیار مراقب باشید که ناحیه پیوند شده را با دندان شانه خراش ندهید.

از کرم های کاهش اسکار استفاده نکنید. مگر اینکه پزشک این توصیه را به شما کرده باشد.

 

2.       یک رژیم غذایی سالم بخورید. غلات سبوس دار ، میوه و سبزیجات میل کنید. مقدار کمی (حدود 20?) کالری شما باید از پروتئین بدون چربی مانند سویا ، آجیل یا لوبیا باشد. روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

غذاهای دارای ویتامین A (هویج ، کلم بروکلی) ، ویتامینC  (مرکبات ، توت ها ، خیار) ، ویتامین E(آووکادو ، سبزیجات برگ دار) ، ویتامین K (انجیر ، سویا ، کاهو) و ویتامین B (گوجه فرنگی ، جو دوسر ، برنج قهوه ای) در تولید موهای قوی و سالم موثر هستند. میزان مصرف غذاهای خود را با این ویتامین ها افزایش دهید تا رشد موهای شما افزایش یابد.

از غذاهای تند قبل و در حین عمل خودداری کنید ، زیرا این امر باعث اختلال در توانایی بهبودی پوست سر می شود.

 

منبع: خانه سفید