سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

کاشت موی زنان

 

تعداد کمی از خانمها دچار ریزش مو می شوند که آنها را به کاندیدای خوبی برای کاشت مو تبدیل می کند. در عوض بیشتر خانمها ریزش موی گسترده دارند و در همه نواحی سر از جمله قسمت پشت سر ، ریزش مو میگیرند که مناطقی هستند که به عنوان محل اهدا کننده در آقایان عمل می کنند. از این مناطق است که مو برای کاشت به مناطق دیگر سر برداشته می شود.

 

در مردان به سایت های اهدا کننده، سایت های پایدار گفته می شود. به این معنی که موها و فولیکول های موجود در آن مناطق تحت تأثیر دی هیدروتستوسترون قرار نمی گیرند که فولیکول ها را در جای دیگری از سر منقبض می کند. این وضعیت در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک یا همان طاسی الگوی مردانه است.

 

اما در طاسی الگوی زنان ، مناطق اهدا کننده معمولاً ناپایدار هستند. درست مثل سایر نواحی سر ، در حال لاغر شدن هستند. مناطق اهدا کننده در زنان تحت تاثیر DHT قرار دارند. این بدان معناست که اگر موها و فولیکول های همراه را از این مناطق اهداکننده در خانم ها جدا کرده و آنها را به مناطق دیگر پیوند دهید ، فقط از بین می رود. پزشکانی که سعی در کاشت مو از سایت اهداکننده ناپایدار داشته باشند ، بالقوه غیر اخلاقی هستند و فقط ممکن است در تلاش باشند تا از مزایای اقتصادی بیمار استفاده کنند.

 

تفاوت دیگر بین طاسی الگوی مرد و زن ، خط موی جلو است. برخلاف آقایان ، خانمهایی که ریزش مو دارند تمایل دارند خط موی پیشانی خود را حفظ کنند. آنها نیازی به نگرانی در مورد نیاز به پیوند مو برای قاب کردن صورت خود ندارند و در عوض بیشتر نگران از بین رفتن حجم از بالا و پشت هستند. هرچند که عمل پیوند مو برای افزایش حجم زیاد انجام نمی شود. فقط موها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند.

 

کاشت مو خانم ها

به گفته متخصصان ، درصد بسیار کمی از خانمها کاندید عمل جراحی کاشت مو هستند. حدود 2 تا 5 درصد از خانم های دارای ریزش مو از این نوع روش بهره مند می شوند. آن ها هستند:

 

زنانی که به دلیل آلوپسی مکانیکی یا کششی (غیر هورمونی) دچار ریزش مو شده اند.

زنانی که قبلاً جراحی زیبایی یا پلاستیک انجام داده اند و نگران ریزش مو در اطراف محل برش هستند.

زنانی که الگوی مشخصی از طاسی دارند ، مشابه الگوی طاسی الگوی مردانه است. این شامل رکود مویی ، نازک شدن راس (روی تاج یا بالای پوست سر) و یک ناحیه اهدا کننده است که تحت تأثیر آلوپسی آندروژنتیک قرار نمی گیرد.

زنانی که به دلیل تروما دچار ریزش مو می شوند از جمله قربانیان سوختگی ، زخم ناشی از تصادفات و سوختگی شیمیایی هستند.

زنان مبتلا به آلوپسی حاشیه ، شرایطی که بسیار شبیه آلوپسی کششی است.

 

منبع: خانه سفید