سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

 

اثرات خودارضایی

خطرات خودارضایی

اگرچه بسیاری از افراد صحبت کردن در مورد آن دشوار است ، اما خطرات کمی در رابطه با خودارضایی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد مشکل شود:

ایجاد مشکلات در یک رابطه می شود

گناه بیش از حد

تورم یا کاهش حساسیت جنسی

اگر فردی نگران این باشد که خودارضایی در حال تبدیل شدن به مشکل برای او است ، یک روانشناس یا روان پزشک قادر به مشاوره در مورد بهترین راه حل برای این مشکل خواهد بود.

 

چه عواملی باعث ریزش مو می شود؟

هر کسی که نگران ریزش مو است باید با پزشک صحبت کند. علت اصلی ریزش مو اغلب ترکیبی از وراثت و هورمون ها است ، نه خودارضایی.

 

علل شایع ریزش مو شامل موارد زیر است:

طاسی الگوی مردانه

آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی الگوی یک اختلال ژنتیکی است و شایع ترین علت ریزش مو است.

فرد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک حساسیت ژنتیکی نسبت به DHT دارد. هنگامی که در معرض DHT قرار دارید ، فولیکول های مو کوچک می شوند و از ایجاد موهای سالم و سالم آنها جلوگیری می کند.

طبق اعلام سازمان ریزش مو آمریکا ، طاسی الگوی مردانه باعث ایجاد بیش از 95 درصد ریزش مو در مردان می شود و ممکن است تا 50 سالگی 85 درصد از مردان را تحت تأثیر قرار دهد.

اگرچه زنان سطح تستوسترون پایین تری نسبت به مردان دارند ، اما آلوپسی آندروژنتیک نیز می تواند در زنان تأثیر بگذارد. طبق آمار انجمن متخصصان پوست انگلیس ، حدود 50 درصد از زنان بالای 65 سال آلوپسی آندروژنتیک را تجربه می کنند.

 

آلوپسی آرهاتا

این نوع آلوپسی به طور معمول منجر به ایجاد لکه های طاس در سر یا جای دیگر می شود. مناطق بی مو ممکن است در آن باقی بماند و مو دوباره رشد کند ، یا ریزش مو گسترش یابد و شامل کل پوست سر ، ناحیه صورت و بدن شود.

 

آلوپسی آرهاتا یک بیماری خود ایمنی محسوب می شود. این می تواند بر مردان ، زنان یا کودکان تأثیر بگذارد.

 

این وضعیت حدود 2 درصد از افراد را مبتلا می کند. برای حدود 30 درصد از مبتلایان به این بیماری ، ریزش مو عود می کند یا می تواند دائمی شود.

 

شیمی درمانی

در حالی که شیمی درمانی به طور معمول روی سلولهای سرطانی متمرکز است ، برخی از ترکیبات ضد سرطان در داروهای شیمی درمانی می توانند باعث ریزش 90 درصد موهای فرد شوند. این ریزش مو موقتی است و موها باید پس از درمان مجدداً مجدداً عمل کنند.

 

استرس عمده بدن

استرس زیاد به بدن مانند زایمان ، عفونت جدی یا سوء تغذیه می تواند منجر به ریزش قابل توجه مو شود.

این شکل ریزش مو معمولاً به خودی خود برطرف می شود ، اما ممکن است پایدار هم باشد.

 

کشش آلوپسی

این شکل از آلوپسی هنگامی اتفاق می افتد که موها برای مدت طولانی خیلی محکم کشیده شوند و در نتیجه باعث آسیب به فولیکول های مو می شوند.

آلوپسی کششی زمانی اتفاق می افتد که فرد برای مدت طولانی آویز ، مروارید ، نوارهای تنگ و یا ماسه های تیز را می پوشد.

در مراحل اولیه خود ، این ریزش مو موقتی است. با این حال ، اگر فردی به مدت چند ماه یا سال به پوشیدن همان مدل مو بپردازد ، ریزش مو می تواند دائمی شود.

 

دارو

برخی از داروها ، از جمله قرص های ضد بارداری و داروهای ضد افسردگی خاص ، می توانند به عنوان یک اثر جانبی باعث ریزش مو شوند.