سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

کاشت مو چیست؟

تکنیک پیوند مو که به آن کاشت مو نیز گفته می شود ، سال هاست که درحال انجام است. طبق حکایات، اولین استفاده از میکرو گرافت در ژاپن و مربوط به سال 1943 است.

در دهه 1990، کاشت مو به یک روش بالینی برای پوشاندن کل پوست سر تبدیل شد. دکتر Uebel ، یک پزشک برزیلی ، با پیوند بیش از 1000 گرافت در یک جلسه ، اولین جلسه کاشت موی خودش را انجام داد. این عمل باعث شد، برای بسیاری از افرادی که از ریزش مو رنج می برند ، یک راه حل دائمی در نظر گرفته شود.

 

از آن زمان ، این تکنیک در سراسر جهان توسعه یافته است. تخمین زده می شود که هر سال 1 میلیون نفر در سراسر جهان موهای خود را ترمیم میکنند. آلوپسی (ریزش مو یا طاسی) 10 میلیون مرد و حدود 2 میلیون زن را در بر میگیرد. از همان زمان، بسیاری از مکان های اختصاص داده شده به ترمیم مو ، از اتاق مشاوره ساده گرفته تا کلینیک تخصصی برای مطالعه مو ، جراحی آن و نصب کاشت مو ، ظهور شده است.

 

تکنیک های کاشت مو

چندین روش جراحی برای مبارزه با طاسی وجود دارد. آنها را می توان در کلینیک ، مطب پزشکی و یا مرکز تخصصی کاشت مو استفاده کرد. روش ها یا تکنیک های اصلی کاشت مو را در ادامه مطلب مشاهده میکنید.

 

FUE (استخراج واحد فولیکولی) یک روش کاشت موی غیر تهاجمی است که تحت بی حسی موضعی و توسط پزشک انجام می شود. FUE یک روش جراحی نیست. در این روش واحدهای فولیکولی ، یک به یک ، در ناحیه اهدا کننده با استفاده از میکرو پانچ های دایره ای با قطرهای مختلف جمع آوری می شوند.

 

روش FUE چگونه انجام می شود؟

FUE به صورت سرپایی انجام می شود. ناحیه اهدا کننده از قبل تراشیده می شود تا واحدهای فولیکولی که در ناحیه مجدداً کاشته می شوند ، دوباره در موها اصلاح شوند.

 

فولیکول های مو توسط پزشک به صورت دستی و تک تک استخراج میشود. با پانچ با قطرهای مختلف (0.7 میلی متر تا 1 میلی متر) ، ابزار تیتانیومی ریز که فولیکول مو را حفظ می کند ، بدون اینکه جای زخم بگذارد. پانچ 3 تا 4 میلی متری در پوست در فولیکول مو فرو می رود. سپس فولیکول ها با استفاده از میکروسپس برداشته می شوند. پس از آن  افزونه ها توسط دستیاران کاشت بررسی و مرتب می شوند.

 

کاشت مجدد توسط پزشک در مناطق طاس انجام می شود. با استفاده از اسلایدها به اندازه پیوند ، پزشک برش میکرو در ناحیه گیرنده ایجاد می کند. مرحله کاشت را دنبال می کند که دستیاران در شکافها ، یک به یک ، بر روی پوست سر قرار می گیرند.

 

منبع: ایران فیت