سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

ریزش مو یکی از بزرگترین نگرانی های زیبایی شناختی جمعیت است. شایع ترین آلوپسی آندروژنتیک است که ارثی است ، اما ریزش مو نیز با عوامل بیرونی مانند آلودگی ، رژیم غذایی ، استرس یا عادات سمی مانند الکل یا دخانیات مرتبط است. و همه آنها به ویژه در تغییر فصلی و ورود به فصل پاییز تأثیر می گذارد ، زمانی که تجدید مو در اوج خود است و در آن تعداد موهایی که در روز می افتند –از 200 تا 250- افزایش می یابد. .

 

برای جلوگیری از آن ، معمولاً دو راه درمانی وجود دارد: استفاده از درمان های ضد سقوط و جلوگیری از آسیب شناسی هایی که به نفع ریزش مو است ، یا متوسل شدن به جراحی مو. با این حال ، متخصصان به اثربخشی محصولات مختلف ، به خودی خود یا به عنوان مکمل عمل تصدیق می کنند: "استفاده از کپسول های ضد ریزش مو بسیار متداول است ، زیرا آنها ریز مغذی هایی را تهیه می کنند که کسری آن با ریزش مو همراه است. استفاده از شامپو های خاص نیز توصیه می شود ، که این امر ریزش مو را متوقف نمی کند بلکه مانع از آسیب شناسی هایی می شود که موی سر را از بین می برد ، از جمله شوره سر یا درماتیت صابوریک است. " نصب شده در اسپانیا.

 

برای کسانی که از آلوپسی رنج می برند و برای متوقف کردن آن از روش های درمانی استفاده می کنند ، ما محصولاتی را انتخاب می کنیم که سه راه برای مبارزه با آن را در بر می گیرد. از یک طرف ترکیباتی با مواد فعال و مواد مغذی برای جلوگیری از ریزش مو. از سوی دیگر ، درمان های خاص برای کمک به سلامتی مو و پوست سر و جلوگیری از مشکلی که موجب آلوپسی می شود. و سرانجام ، لوازم آرایشی اساسی مانند ماسک یا تونر برای رسیدن به موهای سالم و زیبا. به طور خلاصه ، طیف کاملی برای بهترین سلامت مو:

ریزش مو می تواند از نظر فیزیولوژیکی مانند مواردی باشد که در پاییز یا پس از زایمان رخ می دهد. همچنین آسیب شناسی ، به دلیل شیمی درمانی یا داروهای دیگر ، مانند رتینوئیدها یا آنتی تیروئیدها. این امکان وجود دارد که توسط کمبودهای غذایی ویتامین ها ، اسیدهای آمینه ، عناصر کمیاب یا آهن تولید شود. یا علت اصلی مشکلات متابولیک مانند بیماری های تیروئید یا سایر مشکلات هورمونی است. النا روشه ، متخصص بخش موی مو در توضیح می دهد: "ریزش موهای دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد آلوپسی موضعی می شوند ، مانند آلوپسی آرتا ، لوپوس ، کرم حلقوی پوست سر یا لیکن پلان که به دلیل التهاب موضعی است." بیمارستان کویرن در والنسیا.

 

نوع آلوپسی برای تعیین نوع درمان و مدت زمان آن ضروری است. برای درمان ریزش مو و جلوگیری از پیشرفت آن ، چندین ماده موضعی و خوراکی وجود دارد. در بین همه آنها ، خاویر اولالکیاگا لوو ، رئیس سرویس پوست از کلینیک Cemtro در مادرید ، اثر بخشی مینوکسیدیل و فیناستراید را برجسته می کند.

 

مینوکسیدیل

اولین مورد این روش گشادکننده عروقی است که در مردان و خانمهایی که از ریزش مو رنج می برند استفاده می شود. تأثیر آن معمولاً بعد از سه ماه درمان مشاهده می شود ، پس از استفاده از دو میلی لیتر محصول در روز. طبق آکادمی پوست و پوستی پوست (AEDV) آکادمی بین 30 تا 60 درصد موارد مشاهده شده است. با این حال ، وی هشدار می دهد که "اگر مینوکسیدیل در سه ماه رها شود ، بیشتر مزایا از بین می رود."

 

با وجود مزایای آن ، این محصول دارای عوارض جانبی است. برجسته AEDV:

 

• هایپرتریکوز موقتی گونه ها.

 

• زجر

 

• خارش.

 

• اریتما.

 

• درماتیت تحریک کننده

 

اگرچه این اتفاق نادر است ، اما می تواند رخ دهد:

 

سرگیجه

 

• سردرد.

 

• میالژی.

 

فیناستراید

از طرفی ، فیناستراید خوراکی فقط در مردان یا زنان یائسه مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا ، استفاده در زنان باردار یا زنان در سن باروری می تواند خطری برای جنین ایجاد کند. این دارویی است که بیش از 20 سال توسط میلیون ها بیمار استفاده می شود.

 

منبع: کلینیک خانه سفید