سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

 

ریزش مو به صورت دایمی یک حمله ایمنی به ریشه های مو است. نواحی سکه ای و طاس شده روی سر خیلی سریع ایجاد می شوند ، نه چندان دور ریش یا سایر مناطق تحت تأثیر این نوع ریزش مو قرار می گیرند.

 

ریزش مو به صورت دایمی نوعی ریزش مو است که در درجه اول مردان جوان را تحت تأثیر قرار می دهد. هر مردی که تحت تأثیر آن قرار بگیرد ، می داند که مناطق استرس زا و گرد و طحال مو چقدر می تواند باشد. اما نگران نباشید ، ما توضیح می دهیم که این نوع ریزش مو از کجا ناشی می شود ، چه چیزی باعث آن می شود و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید.

 

نه تنها زنان بلکه مردان نیز اهمیت زیادی به موهای خود می دهند و مرتباً سبک های جدیدی را امتحان می کنند. بنابراین اگر موهای شما از بین برود بدتر است. یکی از انواع ریزش مو ریزش دایره ای است. این بیماری مو بیشتر در آقایان بین 20 تا 40 سال رخ می دهد. هرچه زودتر این اتفاق بیفتد ، ریزش مو به ویژه برای آقایان جوان بیشتر می شود.

 

ریزش موی سکه ای چیست؟

علت ریزش موی سکه ای (Alopecia areata) هنوز روشن نشده است. کارشناسان تصور می کنند که اختلال در سیستم دفاعی بدن وظیفه توسعه را بر عهده دارد. سلولهای دفاعی بدن قرار است در شروع ناگهانی بیماری به موهای بدن خود حمله کرده و باعث التهاب شوند. این منجر به رکود در رشد مو و درنهایت ریزش آن می شود. علت دقیق این واکنش خود ایمنی هنوز مشخص نیست. نکته ویژه در مورد ریزش موی دایره ای این است که فقط در قسمت هایی از بیضی که از بقیه موها جدا شده اند ، رخ می دهد. روی مو ، به ندرت روی ریش ، روی صورت یا روی موهای بدن ، لکه های گرد ایجاد می شود ، بدون مو ، نسبتاً سریع یا به طور متناوب. در لبه لکه های بی مو معمولاً موهای کوتاه و شکسته وجود دارد ، به اصطلاح "علامت تعجب" ، "کما" یا "واژگون" است. از نظر منافذ پوست ، نازک تر هستند.

 

ریزش موی سکه ای

 

چه چیزی باعث ریزش مو سکه ای می شود؟

دلایل دقیق این بیماری ناشناخته است. پزشکان تصور می کنند که این یک واکنش غلط از سیستم ایمنی بدن است. سلولهای ایمنی به جای مبارزه با ویروس ها و باکتری های خطرناک ، ناگهان موهای بدن خود را هدف قرار می دهند. اعتقاد بر این است که ریزش مو به صورت دایره ای با سایر بیماری های خود ایمنی مانند دیابت یا بیماری تیروئید همراه است. برخی از پزشکان همچنین متقاعد شده اند که تأثیرات روانی نیز می تواند به پیشرفت بیماری کمک کند. این امر با این واقعیت تأیید می شود که ریزش موی دایره ای غالباً بعد از وقایع پرخاشگرانه زندگی رخ می دهد. به خصوص در کودکان و نوجوانان ، به نظر می رسد استرس عامل بیماری است.

منبع: خانه سفید ظفر