سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

 

برای چه شرایط یا بیماری هایی این دارو تجویز می شود؟

ماینوکسیدیل برای تحریک رشد مو و کند کردن طاسی استفاده می شود. این بیماری در افراد جوانتر از 40 سال موثر است که ریزش مو اخیر است. ماینوکسیدیل هیچ تاثیری در ورودی های به طور فزاینده تلفظ نمی کند. طاسی را درمان نمی کند. اکثر موهای جدید در طی چند ماه پس از قطع مصرف محصول از بین می روند.

ماینوکسیدیل

چگونه باید از این دارو استفاده کرد؟

ماینوکسیدیل به عنوان مایع برای اعمال پوست سر به وجود می آید. ماینوکسیدیل معمولاً 2 بار در روز استفاده می شود.

 

دستورالعمل های موجود در برچسب محصول را با دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود در مورد هر چیزی که نمی فهمید سؤال کنید. از محصول دقیقاً مطابق دستورالعمل استفاده کنید. بیشتر یا بیشتر از دوز تجویز شده یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است استفاده نکنید.

 

دوز اضافی توصیه شده باعث افزایش رشد مو نمی شود و باعث می شود محصول سریعتر عمل کند و ممکن است عوارض جانبی بیشتری ایجاد کند. قبل از مشاهده هرگونه تأثیر ، شما باید حداقل 4 ماه و احتمالاً تا 1 سال از ماینوکسیدیل استفاده کنید.

 

سه اپلیکاتور مخصوص این محصول را در اختیار شما قرار می دهد: یک اپلیکاتور اسپری اندازه گیری شده برای مناطق بزرگ پوست سر ، یک اکستنشن اپلیکاتور اسپری (برای استفاده با اپراتور اسپری اندازه گیری شده) برای مناطق کوچک یا زیر مو ، و نرم افزار غلتکی

 

درپوش بیرونی و داخلی را از داخل ظرف جدا کنید ، یک اپلیکاتور را انتخاب کرده و آن را محکم روی ظرف قرار دهید.

 

برای استفاده از اپلیکاتور اسپری با پسوند ، ابتدا دستگاه اسپری کنتور را مونتاژ کرده و سپس دستورالعمل هایی را که با استفاده از اسپری کننده همراه با پسوند آمده است ، دنبال کنید. اپراتور اسپری یا اپراتور اسپری را با دوز 6 بار در هر دوز پمپ کنید. سعی کنید اسپری را استنشاق نکنید. در هنگام استفاده ، درپوش بزرگ را روی قوطی اسپری یا درپوش کوچک قرار دهید.

 

برای استفاده از اعمالکننده رول ، ظرف را به صورت صاف نگه دارید و فشار دهید تا محفظه بالای اپلیکاتور به خط سیاه پر شود. سپس ظرف را به پایین بچرخانید و دارو را مالش دهید. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید ، کلاه بزرگ را روی ظرف قرار دهید. اگر از نوک انگشتان خود برای استفاده از محصول استفاده می کنید ، آنها را بعد از آن به خوبی بشویید.

 

ماینوکسیدیل را فقط وقتی مو و پوست سر خشک است بمالید. آن را در سایر نواحی بدن بمالید و آن را از چشم و پوست حساس دور نگه دارید. اگر محصول به طور تصادفی با این مناطق در تماس باشد ، منطقه را با آب شیرین بشویید. در صورت تحریکات با پزشک خود تماس بگیرید.

 

اقدامات احتیاطی ویژه ای که باید دنبال کنم چیست؟

قبل از شروع استفاده از ماینوکسیدیل:

اگر به ماینوکسیدیل یا سایر داروهای دیگر حساسیت دارید ، به پزشک و داروساز خود بگویید.

به پزشک و داروساز خود بگویید چه داروهای بدون نسخه و داروهای ضد نسخه مصرف می کنید ، به خصوص گوانتیدین (اسمینین) ، سایر داروهای فشار خون بالا و ویتامین ها.

در صورت ابتلا به بیماری های قلبی ، کلیوی ، کبد یا پوست سر به پزشک خود بگویید.

اگر باردار هستید ، به پزشک خود بگویید که قصد بارداری دارید یا شیر می دهید. اگر در حین استفاده از این محصول باردار شدید ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

از قرار گرفتن در معرض غیرضروری یا طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید و از پوشیدن لباس هایی که پوست ، عینک آفتابی و ضد آفتاب شما را پوشانده است ، بپوشید. این محصول باعث می شود پوست شما نسبت به نور خورشید بسیار حساس تر شود.

اگر یک دوز از دست بدهم چه کاری باید انجام دهم؟

دوز از دست رفته را پرش کرده و رژیم دوز منظم خود را ادامه دهید. برای جبران یک دوز دوز مصرف نکنید.

 

عوارض جانبی این دارو چیست؟

اگرچه عوارض جانبی این دارو رایج نیست ، اما ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این علائم شدید شد یا از بین نرفت ، به پزشک خود بگویید:

خارش ، خشکی ، لایه برداری ، لایه برداری ، تحریک یا سوزش پوست سر

اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید ، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید:

افزایش وزن

التهاب (تورم) صورت ، مچ پا ، دست ها یا شکم

مشکل در تنفس (مخصوصاً هنگام خواب)

سریعتر از ضربان قلب معمول

درد قفسه سینه

سرگیجه

 

منبع: Whcl.ir