سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

همه مردم موهای خود را از دست می دهند. این اتفاق در حمام صبحگاهی شما رخ می دهد ، در حالی که شما آن را خشک می کنید ، یا وقتی یک قلم مو سریع می دهید - و این طبیعی است. فرانسسکو فوسکا ، پزشک متخصص پوست ، متخصص پوست و مو در نیویورک ، متخصص ریزش مو می گوید: "ما به طور متوسط ??روزانه پنجاه تا صد مو از دست می دهیم." "این فقط موهای خود را طی می کند و دوره جدیدی برای جایگزینی آن وجود دارد." اما ریزش مو ممکن است نشانه بیماری جدی تر پزشکی باشد که نیاز به ارزیابی توسط متخصص پوست و معالجه احتمالی دارد. در اینجا نه دلیل ریزش مو شدید و نحوه مقابله با آنها آورده شده است.

 

تلوژن افلوژیوم

 

تلوژن افلوژیوم پدیده ای است که بعد از بارداری ، جراحی های اساسی ، کاهش شدید وزن یا استرس شدید رخ می دهد ، که در آن روزانه مقادیر زیادی مو ریخته می شود ، معمولاً هنگام شامپو زدن ، استایل یا مسواک زدن. همچنین می تواند یک عارضه جانبی از داروهای خاص مانند داروهای ضد افسردگی ، مسدود کننده های بتا و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی باشد. در طی تلوژن افلوویوم ، مو سریعتر از حالت طبیعی از مرحله رشد آن به مرحله "استراحت" قبل از حرکت سریع به مرحله ریختن یا تلوژن تغییر می کند.

 

علائم: زنان مبتلا به تلوژن افلوویوم معمولاً 6 هفته تا 3 ماه پس از یک واقعه استرس زا ، متوجه ریزش مو می شوند. در اوج آن ، شما ممکن است تعداد انگشت شماری از مو را از دست دهید.

 

آزمایشات: هیچ آزمایشی برای تلوژن فاضلاب وجود ندارد ، اما ممکن است پزشک از شما در مورد وقایع اخیر زندگی سؤال کند و به دنبال لامپ های کوچک "به شکل کلوپ" روی ریشه های ریزش مو بگردید. لامپ ها بدان معنی است که موها چرخه کاملی از رشد را پشت سر گذاشته اند و این نشان می دهد که چرخه ممکن است به دلیل استرس سرعت داشته باشد.

 

کارهایی که می توانید انجام دهید: در بعضی موارد ، مانند بارداری یا جراحی بزرگ ، ممکن است مجبور شوید زمان خود را تا زمان کند شدن ریزش مو ، طولانی تر کنید. اگر دارو مقصر است ، در مورد کاهش دوز یا تعویض داروهای خود با پزشک خود مشورت کنید. اگر ناشی از استرس است ، تمام تلاش خود را برای کاهش اضطراب انجام دهید.

 

ریزش موی ارثی

 

ریزش مو که ژنتیکی است به عنوان آلوپسی آندروژنتیک شناخته می شود و به گفته آکادمی پوست آمریکا ، شایع ترین علت ریزش مو است. این ژن می تواند از جانب مادر یا پدر شما به ارث برسد ، اگرچه اگر والدین شما ریزش مو داشته باشند احتمال بیشتری دارید که آن را داشته باشید.

 

علائم: خانم های دارای این صفت تمایل دارند در موهای پشت موی پشت نازک شوند ، می گوید: پاملا جاکوبوویچ ، پزشک متخصص پوست ، در مرکز پزشکی Montefiore در شهر نیویورک. این وضعیت به آرامی توسعه می یابد و ممکن است در اوایل دهه 20 شما شروع شود. ممکن است اگر مادرتان از این الگوی نازک شدن نیز برخوردار باشد ، آسیب پذیر باشید. در بعضی موارد ، ریزش مو ممکن است پراکنده باشد ، به این معنی که در کل پوست سر پخش می شود.

 

آزمایش ها: پزشک متخصص پوست شما الگوی ریزش مو را معاینه می کند تا تشخیص دهد که آیا این ارثی است یا خیر و ممکن است دستور دهد کار خون برای رد سایر علل باشد. بیوپسی از پوست سر شما گاهی اوقات انجام می شود تا ببینید که آیا فولیکول های مو با فولیکول های مینیاتوری جایگزین شده اند ، که یک نشانه مطمئن از ریزش موی ارثی است.

 

کارهایی که می توانید انجام دهید: ریزش مو را با استفاده از ماینوکسیدیل (Rogaine) روی پوست سر دو بار در روز کاهش دهید. این دارو بر روی زنان و مردان انجام می شود ، اگرچه زنان برای جلوگیری از عوارض جانبی غیر ضروری باید از یک فرمول با مقاومت کمتر استفاده کنند. در صورت بارداری یا شیردهی زنان نباید از ماینوکسیدیل استفاده کنند. مردان ممکن است با فیناستراید (Propecia) ، یک داروی خوراکی درمان شوند.