سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

توصیه های بعد از کاشت مو

عمل جراحی کاشت مو برای اکثر خانمها یک نجات دهنده است. آنها اعتماد به نفس ، یک موی کامل و تمایل به زندگی کامل را به دست می آورند.

 

ترمیم مو جراحی هیچ پیاده روی در پارک نیست. برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید به برخی مراحل خاص بعد از عمل پایبند باشید. اگر فکر می کنید کاشت مو برای شما مناسب است ، مهم است که شما بدانید که چگونه می توانید بعد از عمل از موهای خود مراقبت کنید. مراحل و درمان های مختلفی بعد از عمل وجود دارد. اینها مراحلی است که برای دستیابی به بهترین و ماندگارترین نتایج با کاشت مو باید دنبال شود:

 

1. تورم را با یک بسته یخ به حداقل برسانید

 

می توانید از بسته یخی استفاده کنید تا تورم را به حداقل برسانید ، اما بستنی را مستقیماً روی محل پیوند زده نکنید. در عوض بسته‌ی یخ را روی پیشانی خود قرار دهید.

 

2. به آرامی تمیز کنید

 

24 ساعت بعد از عمل کاشت مو ، پیوندها را شسته و یا مختل نکنید. توصیه می شود موهای خود را به آرامی با شامپو یا محصولی که پزشک توصیه می کند بشویید. موهای خود را بشویید. از دوش استفاده نکنید. چهار روز پس از عمل ، از فشار دوش با فشار کم استفاده کنید.

 

3. خواب نیمه قائم

 

پزشکان برای نگه داشتن پیوندها و کاهش تورم توصیه می کنند که در حالت نیمه قائم بخوابید. آنها توصیه می کنند خوابیدن با سر خود را در بالش یا صندلی عقب نگه دارید تا پوست سر به طور کامل بهبود یابد. توصیه می شود اگر گرافت در تاج تحتانی قرار دارد ، چند روز در کنار خود بخوابید ، مطمئن شوید همیشه سر شما بلند است.

 

4- از گرما ، سرما و تعریق زیاد خودداری کنید

 

گرمای بیش از حد ، سرماخوردگی یا عرق کردن می تواند پوست سر را از بهبودی مناسب نجات دهد. تا حد امکان از این موارد خودداری کنید. بهتر است در این مدت در داخل خانه بمانید. اگر مجبور هستید بیرون از خانه بروید ، یک کلاه متناسب با لباس بپوشید. اگر توصیه کرد که دو روز بعد از عمل صبر کنید تا به بیرون بروید.

 

5- از فعالیت های شدید خودداری کنید

 

دویدن ، وزنه برداری ، دوچرخه سواری و فعالیت های شدید مانند ورزش می تواند باعث خونریزی ، تعریق ، تورم و از بین رفتن پیوند شود. حدود یک ماه یا تا زمانی که تأیید پزشک خود را دریافت کنید از تمام این فعالیتها خودداری کنید.

 

6. از احتراق ، خم شدن یا بلند کردن خودداری کنید

 

پوست سر خود را انتخاب نکنید و خراشیده نکنید. این اقدامات ممکن است بقای گرافت ها را به خطر اندازد و باعث عفونت شود. پوسته پوسته شدن طبیعی است ، اما اگر جای زخم ها بعد از دو هفته باقی بماند ، ممکن است به اندازه کافی جدی شامپو نشوید. چیزها را بلند نکنید یا خم نکنید. دمیدن بینی شما با خشونت می تواند باعث خونریزی و تورم شود. اگر خونریزی رخ داد ، با یک پارچه تمیز مرطوب به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ناحیه فشار وارد کنید تا خونریزی متوقف شود.

 

7. استراحت کافی داشته باشید

 

استراحت کافی برای تقویت بهبودی داشته باشید. برای بهبودی بهتر و سریعتر ، از خود و پوست سر خود مراقبت کنید. هرچه مراقبت بهتری نسبت به خود داشته باشید ، بهبودی سریعتر خواهد بود.

بهبود شما به میزان پیروی از دستورالعمل بعد از عمل بستگی دارد. جراح شما پرونده شما را به بهترین وجه می داند ، بنابراین حتماً دستورالعمل های آنها را رعایت کرده و مراحل اساسی را دنبال کنید.