سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

کاشت مو چیست؟

تکنیک پیوند مو که به آن کاشت مو نیز گفته می شود ، سال هاست که درحال انجام است. طبق حکایات، اولین استفاده از میکرو گرافت در ژاپن و مربوط به سال 1943 است.

در دهه 1990، کاشت مو به یک روش بالینی برای پوشاندن کل پوست سر تبدیل شد. دکتر Uebel ، یک پزشک برزیلی ، با پیوند بیش از 1000 گرافت در یک جلسه ، اولین جلسه کاشت موی خودش را انجام داد. این عمل باعث شد، برای بسیاری از افرادی که از ریزش مو رنج می برند ، یک راه حل دائمی در نظر گرفته شود.

 

از آن زمان ، این تکنیک در سراسر جهان توسعه یافته است. تخمین زده می شود که هر سال 1 میلیون نفر در سراسر جهان موهای خود را ترمیم میکنند. آلوپسی (ریزش مو یا طاسی) 10 میلیون مرد و حدود 2 میلیون زن را در بر میگیرد. از همان زمان، بسیاری از مکان های اختصاص داده شده به ترمیم مو ، از اتاق مشاوره ساده گرفته تا کلینیک تخصصی برای مطالعه مو ، جراحی آن و نصب کاشت مو ، ظهور شده است.

 

تکنیک های کاشت مو

چندین روش جراحی برای مبارزه با طاسی وجود دارد. آنها را می توان در کلینیک ، مطب پزشکی و یا مرکز تخصصی کاشت مو استفاده کرد. روش ها یا تکنیک های اصلی کاشت مو را در ادامه مطلب مشاهده میکنید.

 

FUE (استخراج واحد فولیکولی) یک روش کاشت موی غیر تهاجمی است که تحت بی حسی موضعی و توسط پزشک انجام می شود. FUE یک روش جراحی نیست. در این روش واحدهای فولیکولی ، یک به یک ، در ناحیه اهدا کننده با استفاده از میکرو پانچ های دایره ای با قطرهای مختلف جمع آوری می شوند.

 

روش FUE چگونه انجام می شود؟

FUE به صورت سرپایی انجام می شود. ناحیه اهدا کننده از قبل تراشیده می شود تا واحدهای فولیکولی که در ناحیه مجدداً کاشته می شوند ، دوباره در موها اصلاح شوند.

 

فولیکول های مو توسط پزشک به صورت دستی و تک تک استخراج میشود. با پانچ با قطرهای مختلف (0.7 میلی متر تا 1 میلی متر) ، ابزار تیتانیومی ریز که فولیکول مو را حفظ می کند ، بدون اینکه جای زخم بگذارد. پانچ 3 تا 4 میلی متری در پوست در فولیکول مو فرو می رود. سپس فولیکول ها با استفاده از میکروسپس برداشته می شوند. پس از آن  افزونه ها توسط دستیاران کاشت بررسی و مرتب می شوند.

 

کاشت مجدد توسط پزشک در مناطق طاس انجام می شود. با استفاده از اسلایدها به اندازه پیوند ، پزشک برش میکرو در ناحیه گیرنده ایجاد می کند. مرحله کاشت را دنبال می کند که دستیاران در شکافها ، یک به یک ، بر روی پوست سر قرار می گیرند.

 

منبع: ایران فیت


بهترین فصل کاشت مو

انجام عمل کاشت مو تصمیم بزرگی است که جنبه های مختلف آن را باید در نظر بگیرید ، از انتخاب کلینیک مناسب گرفته تا تصمیم گیری در مورد بهترین زمان برای کاشت. در هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین زمان برای پیوند ، فاکتور های مختلفی برای شما به وجود می آیند که ما در این مقاله به این فاکتور ها پاسخ خواهیم داد تا کار شما را آسان تر کنیم.

کاشت مو به هر روش و برای هر مشتری متفاوت است. اما بهترین زمان برای کاشت مو در بیشتر موارد مشابه است. از بهترین سن برای کاشت مو، تا بهترین فصل کاشت مو ، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده ایم.

 

آیا می توانم در هر سنی کاشت مو انجام دهم؟

ریزش مو در هر سنی ممکن است آغاز شود و به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. در سنین جوانی می توانید موهای خود را در قسمت جلویی از دست بدهید. خط موی شما می تواند شروع به بلوغ کند و کمی به سمت بالا کشیده شود. آرایش موی بالغ چیزی نیست که نگران آن باشید و این بدان معنا نیست که شما نیاز به عجله برای کاشت مو دارید.

 

کاشت مو همیشه ضروری نمی باشد و یا همیشه توصیه نمی شود.

 

سن مشخصی برای بهترین زمان کاشت مو وجود ندارد. اما در بعضی موارد ممکن است خیلی جوان باشید و ریزش موی شما ممکن است به اندازه کافی شدید نشده نباشد. به شما توصیه میکنیم که قبل از انجام عمل کاشت مو حتما با مشاوران این عمل صحبت کنید تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرید و همچنین دانایی کافی را از عمل کاشت مو به دست بیاورید.

 

چه فصلی از سال برای کاشت مو مناسب تر است؟

هنگام انجام عمل کاشت مو باید به روند بهبودی فکر کنید. اول از همه توصیه می کنیم 7 تا 14 روز کامل برای استراحت و بهبودی مرخصی بگیرید. بنابراین توصیه نمی شود در طی یک دوره کاری ، کاشت مو انجام دهید.

 

بعد از معالجه شما 14 روز اول توصیه می شود شنا نکنید. اگر قصد دارید تعطیلات بزرگ تابستانی خود را برای سال تعطیل کنید ، این را در خاطر داشته باشید که احتمالاً ایده خوبی نیست که کاشت مو را هفته قبل از تعطیلات تابستانی انجام دهید.

 

با این حال ، این بدان معنی نیست که شما نباید بعد از پیوند به تعطیلات بروید. توصیه می کنیم استراحت و بهبودی را به مدت یک هفته پس از درمان خود انجام دهید. انجام یک استراحت خوب برای یک هفته میتواند مناسب باشد. استراحت زمستانی در یک کلبه ، یا یک تفریح ??شهری در تابستان ؟!

 

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که توصیه می کنیم به مدت 14 روز بعد از درمان، از قرار گیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید پرهیز کنید. اگر به فکر کاشت مو در ماه های آفتابی هستید ، حتما یک کلا آفتاب گیر گشاد تهیه کنید.

 

منبع: خانه سفید


 

اثرات خودارضایی

خطرات خودارضایی

اگرچه بسیاری از افراد صحبت کردن در مورد آن دشوار است ، اما خطرات کمی در رابطه با خودارضایی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد مشکل شود:

ایجاد مشکلات در یک رابطه می شود

گناه بیش از حد

تورم یا کاهش حساسیت جنسی

اگر فردی نگران این باشد که خودارضایی در حال تبدیل شدن به مشکل برای او است ، یک روانشناس یا روان پزشک قادر به مشاوره در مورد بهترین راه حل برای این مشکل خواهد بود.

 

چه عواملی باعث ریزش مو می شود؟

هر کسی که نگران ریزش مو است باید با پزشک صحبت کند. علت اصلی ریزش مو اغلب ترکیبی از وراثت و هورمون ها است ، نه خودارضایی.

 

علل شایع ریزش مو شامل موارد زیر است:

طاسی الگوی مردانه

آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی الگوی یک اختلال ژنتیکی است و شایع ترین علت ریزش مو است.

فرد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک حساسیت ژنتیکی نسبت به DHT دارد. هنگامی که در معرض DHT قرار دارید ، فولیکول های مو کوچک می شوند و از ایجاد موهای سالم و سالم آنها جلوگیری می کند.

طبق اعلام سازمان ریزش مو آمریکا ، طاسی الگوی مردانه باعث ایجاد بیش از 95 درصد ریزش مو در مردان می شود و ممکن است تا 50 سالگی 85 درصد از مردان را تحت تأثیر قرار دهد.

اگرچه زنان سطح تستوسترون پایین تری نسبت به مردان دارند ، اما آلوپسی آندروژنتیک نیز می تواند در زنان تأثیر بگذارد. طبق آمار انجمن متخصصان پوست انگلیس ، حدود 50 درصد از زنان بالای 65 سال آلوپسی آندروژنتیک را تجربه می کنند.

 

آلوپسی آرهاتا

این نوع آلوپسی به طور معمول منجر به ایجاد لکه های طاس در سر یا جای دیگر می شود. مناطق بی مو ممکن است در آن باقی بماند و مو دوباره رشد کند ، یا ریزش مو گسترش یابد و شامل کل پوست سر ، ناحیه صورت و بدن شود.

 

آلوپسی آرهاتا یک بیماری خود ایمنی محسوب می شود. این می تواند بر مردان ، زنان یا کودکان تأثیر بگذارد.

 

این وضعیت حدود 2 درصد از افراد را مبتلا می کند. برای حدود 30 درصد از مبتلایان به این بیماری ، ریزش مو عود می کند یا می تواند دائمی شود.

 

شیمی درمانی

در حالی که شیمی درمانی به طور معمول روی سلولهای سرطانی متمرکز است ، برخی از ترکیبات ضد سرطان در داروهای شیمی درمانی می توانند باعث ریزش 90 درصد موهای فرد شوند. این ریزش مو موقتی است و موها باید پس از درمان مجدداً مجدداً عمل کنند.

 

استرس عمده بدن

استرس زیاد به بدن مانند زایمان ، عفونت جدی یا سوء تغذیه می تواند منجر به ریزش قابل توجه مو شود.

این شکل ریزش مو معمولاً به خودی خود برطرف می شود ، اما ممکن است پایدار هم باشد.

 

کشش آلوپسی

این شکل از آلوپسی هنگامی اتفاق می افتد که موها برای مدت طولانی خیلی محکم کشیده شوند و در نتیجه باعث آسیب به فولیکول های مو می شوند.

آلوپسی کششی زمانی اتفاق می افتد که فرد برای مدت طولانی آویز ، مروارید ، نوارهای تنگ و یا ماسه های تیز را می پوشد.

در مراحل اولیه خود ، این ریزش مو موقتی است. با این حال ، اگر فردی به مدت چند ماه یا سال به پوشیدن همان مدل مو بپردازد ، ریزش مو می تواند دائمی شود.

 

دارو

برخی از داروها ، از جمله قرص های ضد بارداری و داروهای ضد افسردگی خاص ، می توانند به عنوان یک اثر جانبی باعث ریزش مو شوند.

 


کاشت موی زنان

 

تعداد کمی از خانمها دچار ریزش مو می شوند که آنها را به کاندیدای خوبی برای کاشت مو تبدیل می کند. در عوض بیشتر خانمها ریزش موی گسترده دارند و در همه نواحی سر از جمله قسمت پشت سر ، ریزش مو میگیرند که مناطقی هستند که به عنوان محل اهدا کننده در آقایان عمل می کنند. از این مناطق است که مو برای کاشت به مناطق دیگر سر برداشته می شود.

 

در مردان به سایت های اهدا کننده، سایت های پایدار گفته می شود. به این معنی که موها و فولیکول های موجود در آن مناطق تحت تأثیر دی هیدروتستوسترون قرار نمی گیرند که فولیکول ها را در جای دیگری از سر منقبض می کند. این وضعیت در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک یا همان طاسی الگوی مردانه است.

 

اما در طاسی الگوی زنان ، مناطق اهدا کننده معمولاً ناپایدار هستند. درست مثل سایر نواحی سر ، در حال لاغر شدن هستند. مناطق اهدا کننده در زنان تحت تاثیر DHT قرار دارند. این بدان معناست که اگر موها و فولیکول های همراه را از این مناطق اهداکننده در خانم ها جدا کرده و آنها را به مناطق دیگر پیوند دهید ، فقط از بین می رود. پزشکانی که سعی در کاشت مو از سایت اهداکننده ناپایدار داشته باشند ، بالقوه غیر اخلاقی هستند و فقط ممکن است در تلاش باشند تا از مزایای اقتصادی بیمار استفاده کنند.

 

تفاوت دیگر بین طاسی الگوی مرد و زن ، خط موی جلو است. برخلاف آقایان ، خانمهایی که ریزش مو دارند تمایل دارند خط موی پیشانی خود را حفظ کنند. آنها نیازی به نگرانی در مورد نیاز به پیوند مو برای قاب کردن صورت خود ندارند و در عوض بیشتر نگران از بین رفتن حجم از بالا و پشت هستند. هرچند که عمل پیوند مو برای افزایش حجم زیاد انجام نمی شود. فقط موها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند.

 

کاشت مو خانم ها

به گفته متخصصان ، درصد بسیار کمی از خانمها کاندید عمل جراحی کاشت مو هستند. حدود 2 تا 5 درصد از خانم های دارای ریزش مو از این نوع روش بهره مند می شوند. آن ها هستند:

 

زنانی که به دلیل آلوپسی مکانیکی یا کششی (غیر هورمونی) دچار ریزش مو شده اند.

زنانی که قبلاً جراحی زیبایی یا پلاستیک انجام داده اند و نگران ریزش مو در اطراف محل برش هستند.

زنانی که الگوی مشخصی از طاسی دارند ، مشابه الگوی طاسی الگوی مردانه است. این شامل رکود مویی ، نازک شدن راس (روی تاج یا بالای پوست سر) و یک ناحیه اهدا کننده است که تحت تأثیر آلوپسی آندروژنتیک قرار نمی گیرد.

زنانی که به دلیل تروما دچار ریزش مو می شوند از جمله قربانیان سوختگی ، زخم ناشی از تصادفات و سوختگی شیمیایی هستند.

زنان مبتلا به آلوپسی حاشیه ، شرایطی که بسیار شبیه آلوپسی کششی است.

 

منبع: خانه سفید


آزمایشات های قبل از کاشت مو

 

1.       از ورود به استخرها خودداری کنید. آب کلر دار می تواند منجر به عوارض جراحی شود. دو هفته قبل از Wading در آب کلرید صبر کنید. با این وجود می توانید 10 روز بعد از عمل جراحی در اقیانوس گشت بزنید. از سونای خشک و بخار نیز باید حدود یک ماه اجتناب شود.

 

2.       از قرار گیری در معرض نور مستقیم خورشید دور بمانید. پس از عمل باید هنگام بیرون رفتن ، سر خود را با کلاه یا سایر سر پوش های گشاد پوشش دهید. سه ماه اول پس از عمل زمان بسیار مهمی برای بهبودی پوست سر است و آفتاب سوختگی می تواند به نتایج عمل کاشت مو آسیب برساند.

در صورت بازدید از ساحل یا استخر ، زیر یک چتر آفتاب بنشینید.

اگر به بیرون از خانه می روید ، از یک کلاه نخی ، روسری یا بانداژ تمیز استفاده کنید تا ناحیه پیوند شده را از عناصر مضر محافظت کنید.

 

3.       از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. روز بعد از عمل ، شما هنوز هم از آرامبخشی هایی که در طول عمل جراحی دریافت کرده اید ضعیف هستید و در صورت تلاش برای ورزش ، می توانید به خود آسیب بزنید. ورزش هایی مانند بیس بال و فوتبال خطرات زیادی به سر وارد می کنند و بنابراین باید حداقل شش ماه پس از عمل از این کار خودداری کرد. پزشک شما ممکن است حداقل 10 روز پس از عمل ، اجتناب از فعالیتهای جنسی را توصیه کند. حتی بدون تماس مستقیم ، افزایش فشار خون به سر شما در حین انجام فعالیت بدنی شدید می تواند باعث خونریزی پیوند یا برش شود. حداقل سه هفته از فعالیت بدنی شدید جلوگیری کنید. ورزش هایی مانند اسکوات و بدمینتون می تواند گردن شما را سفت کند و منجر به زخم شدن یا عوارض بعد از جراحی شود.

چند روز پس از جراحی ، می توانید مشغول فعالیت های بدنی سبک مانند پیاده روی ، بلند کردن وزنه های بسیار سبک و بالا رفتن از پله ها شوید.

 

مراقبت طولانی مدت از کاشت مو

1.       با استفاده از محصولات مراقبت از مو ، موهای خود را ماساژ دهید. حداقل 4 هفته بعد از کاشت مو باید استفاده کردن از رنگ مو را ممنوع کنید. حداقل هفت روز بعد از عمل باید از آرایش کردن و استفاده از سایر مواد آرایشی خودداری کرد. وقتی از مواد آرایشی یا رنگ مو استفاده می کنید ، به خصوص برای اولین ماه بعد از کاشت مو بسیار ملایم باشید.

شانه زدن به آرامی خوب است ، اما بسیار مراقب باشید که ناحیه پیوند شده را با دندان شانه خراش ندهید.

از کرم های کاهش اسکار استفاده نکنید. مگر اینکه پزشک این توصیه را به شما کرده باشد.

 

2.       یک رژیم غذایی سالم بخورید. غلات سبوس دار ، میوه و سبزیجات میل کنید. مقدار کمی (حدود 20?) کالری شما باید از پروتئین بدون چربی مانند سویا ، آجیل یا لوبیا باشد. روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

غذاهای دارای ویتامین A (هویج ، کلم بروکلی) ، ویتامینC  (مرکبات ، توت ها ، خیار) ، ویتامین E(آووکادو ، سبزیجات برگ دار) ، ویتامین K (انجیر ، سویا ، کاهو) و ویتامین B (گوجه فرنگی ، جو دوسر ، برنج قهوه ای) در تولید موهای قوی و سالم موثر هستند. میزان مصرف غذاهای خود را با این ویتامین ها افزایش دهید تا رشد موهای شما افزایش یابد.

از غذاهای تند قبل و در حین عمل خودداری کنید ، زیرا این امر باعث اختلال در توانایی بهبودی پوست سر می شود.

 

منبع: خانه سفید